مسئول جهاد کشاورزی بشرویه ،تعداد دام های موجود عشایر در بشرویه را 31 هزار دام اعلام کرد و گفت: این تعداد نیاز مصرفی 40 درصد گوشت شهرستان بشرویه و 80 درصد محصولاتی از قبیل کشک، روغن و... را تامین می کند.

به گزارش پیام بشرویه،  ساختمان شرکت تعاونی عشایری بشرویه با حضور مدیر کل امور عشایر خراسان جنوبی، فرماندار و جمعی از مسئولان  در بشرویه افتتاح شد.

 

"حسین سرچاهی "  در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار پیام بشرویه با اشاره به عمده فعالیت های این شرکت اظهار داشت:فعالیت رسمی شرکت تعاونی عشایری بشرویه از مهرماه سال 91 با افزایش سرمایه بالغ بر 50 میلیون ریال و افزایش تعداد اعضاء از 242خانوار به 310 خانوار آغاز کرد.

 

مسئول جهادکشاورزی بشرویه افزود: در مدت فعالیت 3 ساله این شرکت اقدامات مهمی از جمله احداث یک انبار هزار تنی با بودجه تقریبی 150 میلیون تومان در حال راه اندازی است.

 

وی از احداث ساختمان اداری این شرکت هم خبر داد و گفت: احداث ساختمان شرکت عشایری بشرویه،خرید باسکول 50 تنی، تجهیز چاه های دامداری ،خرید دو دستگاه تانکر برای خدمت رسانی به عشایر با مجموع اعتبار 239 میلیون تومان از جمله اقدامات انجام شده است.

 

سرچاهی در ادامه به روستاهای عشایر نشین بشرویه هم اشاره کرد و گفت: 50 درصد عشایر شهرستان بشرویه بیشتر در مناطق عشایری ریگ،چاه حاجی و حوض حاجی مشغول فعالیت هستند.

 

مسئول جهاد کشاورزی بشرویه بیان داشت:همچنین مناطق فتح آباد، پلنگ آباد و سنج 30 درصد، سرند، خدافرید و مجد  5 درصد،نیگنان و چاه علی 10 درصد جمعیت آنان مشغول فعالیت هستند که 80 درصد شغل آنها دامداری و کشاورزی است.

 

وی تعداد دام های موجود عشایر در بشرویه را 31 هزار دام اعلام کرد و گفت: این تعداد نیاز مصرفی 40 درصد گوشت شهرستان بشرویه و 80 درصد محصولاتی از قبیل کشک، روغن و... را تامین می کند.

 

سرچاهی در ادامه به عمده خدمات ارائه شده به عشایر نشینان بشرویه هم اشاره کرد و گفت: خرید و توزیع 1560 تن کنسانتره پرواری، 575 تن آرد خوراکی، 380 تن سبوس،120 تن آرد دامی، 1500 تن جو محلی، 180 تن علوفه گندم و جو از خدمات ارائه شده به عشایر در بشرویه است.

 

مسئول جهاد کشاورزی بشرویه از آبرسانی به بخش عشایر خبر داد و گفت: شرکت عشایری بشرویه از طمان فعالیت 3 ساله خود 4 هزار و 500 سرویس آبرسانی را در بخش عشایر انجام داده است.