امام جمعه بشرویه ،پیروزی 22 بهمن ماه را دستاورد 15 خرداد دانست و گفت: قیام 15 خرداد سند مخالفت مردم با استعمار و استکبار با ماهیت الهی در مسیر بیداری اسلامی و بصیرت افزایی بود که باید این روزهای بزرگ گرامی داشته شود.

به گزارش پیام بشرویه " حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس الدین " در خطبه های امروز نماز جمعه شهرستان بشرویه که در محل  مصلی نماز، مسجد جامع برگزار شد ، نتیجه غفلت از خداوند را خسران برشمرد و  اظهار کرد: کسانی که از یاد و نام خداوند غافل باشند عاقبت به خیر نمی شوند و برپایی نماز، روزه گرفتن ، پرداخت ذکات و به جای آوردن دیگر سفارشات دین اسلام موجب می شود مسلمانان همواره به یاد خداوند باشند.

 

امام جمعه بشرویه افزود:نماز جمعه ذکر و یاد خداوند است و فضیلت های بی شماری برای این فریضه الهی بیان شده و فرشتگان برای کسانی که قدم در راه حضور در نماز جمعه برمی دارند دعا کرده و طلب مغفرت از خداوند می کنند.

 

وی، ثواب شرکت در نماز جمعه را معادل حج برشمرد و گفت: در روایات متعددی بر فضائل بیشمار برپایی نماز جمعه اشاره شده تا آنجایی که شرکت کنندگان در نماز جمعه شامل رحمت الهی می شوند و ثواب زیادی بر آنان نوشته می شود.

 

شمس الدین، جمعه را روز عید مسلمانان دانست گفت: باعظمت ترین عید مسلمانان در روز جمعه است و سفارش شده که کارهای خیر به روز جمعه موکول شود چرا که این روز از دو عید قربان و عید فطر با فضیلت تر است.

 

امام جمعه بشرویه ترویج و نهادینه شدن تربیت اسلامی در انجام مسائل دینی را خواستار شد و گفت: والدین باید فرزندان خود را در مراسمات مذهبی و دینی از جمله نماز جمعه همراه کنند و با آشنایی فرزندان با آموزه های دینی، زمینه نهادینه شدن تربیت اسلامی را فراهم آورند.

 

وی در ادامه خطبه های نماز جمعه با اشاره به ایام نیمه شعبان هم بیان داشت: یکی از زیباترین ماه های سال ، ماه شعبان است که سراسر عید موالید است و مردم مومن و ولایتمدار شهرستان زحمات زیادی را برای برگزاری جشن ها در موالید مختلف کشیده اند که جای تقدیر دارد.

 

شمس الدین با اشاره به ویژگی های منتظران قائم هم افزود: جامعه ای می تواند در مسیر شکوفایی ظهور اقا امام زمان  (عج) موثر باشد که در راه احیاء فرائض دینی و دستورات الهی پیش برود  و جامعه منتظر باید در برابر ظلم  استکبار ایستادگی کند.

 

امام جمعه بشرویه با اشاره به قیام 15 خرداد افزود:  اهداء خون هزاران شهید در قیام 15 خرداد در برابر طاغوت، سرآغاز نهضت روحانیت بود.

 

 وی ،پیروزی 22 بهمن ماه را دستاورد 15 خرداد دانست و گفت: قیام 15 خرداد سند مخالفت مردم با استعمار و استکبار با ماهیت الهی در مسیر بیداری اسلامی و بصیرت افزایی بود که باید این روزهای بزرگ گرامی داشته شود.

 

شمس الدین در ادامه  افزود: زندانی شدن حضرت امام راحل ، قیام میرزا کوچک خان، مراسم باشکوه نماز و تشییع پیکر امام راحل از جمله مناسبت های شاخص خرداد ماه است.

 

امام جمعه بشرویه قدرت ، عظمت و بزرگی مکتب شیعه را ثمره عاشورای حسینی دانست و گفت: خون های ریخته شده در مسیر الهی در قیام عاشورای حسین (ع) موجب گسترش چراغ هدایت در دنیا شد و الگوی بزرگی برای مبارزه با یزیدیان تاریخ گردید.

 

وی افزود:انقلاب اسلامی نیز با الگو گیری از قیام عاشورای حسینی به پیروزی رسید و امروز نیز به تمام دشمنان ثابت شده  که مردم انقلاب اسلامی در طول سی و شش سال در برابر تمامی توطئه و فتنه دشمنان از جنگ تحمیلی گرفته تا ترورها و تحریم ها ایستادگی و مقابله کردند.

 

شمس الدین،عظمت امروز انقلاب اسلامی را نتیجه بصیرت و وحدت ملی دانست و گفت: مردم بصیر ایران اسلامی پشتوانه قوی تیم مذاکره کننده هستندو با ایستادگی خود نشان می دهند که قلدرهای زورگویی که در کارنامه خود جز جنگ وظلم ستیز ندارند،باید با احترام با ایران اسلامی مذاکره کنند.

 

امام جمعه بشرویه افزود:جوانان دانشمند و غیور ایران اسلامی در وضعیتی که در تحریم به سر می بردیم و8 سال جنگ سخت را بر ایران اسلامی تحمیل کردند، به پیشرفت های علمی بالایی در تسهیلات نظامی و موشکی  و هسته ای دست یافتند.

 

وی متذکر شد: تمام اقتدار امروز کشورمان، ثمره خون های بیش از 200 هزار شهدای گرانقدر و شهادت علمای بزرگواری است که در برابر شکنجه های دشمنان ایستادگی و مقاومت کردند و باید راه شهدا الگوی امروز ما باشد.

 

شمس الدین ، با اشاره به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در مرقد  مطهر امام راحل  گفت:برخی از سیاسیون از سخنان امام به نفع جریانات خود استفاده می کردند که سخنرانی کوبنده مقام معظم رهبری تمام نقشه های انان را رسوا کرده و پاسخ محکمی به این نوع تفکرات غلط دادند.

 

امام جمعه بشرویه پشتیبانی از ولایت فقیه را رمز موفقیت و استمرار انقلاب اسلامی دانست:همانگونه که مقام معظم رهبری بیان کرده اند تنها اسلام ناب محمدی است که نجات گر انسان ها است و اسلام آمریکایی جایی در آموزه های مسلمانان ندارد و امروز همه باید با وحدت ملی پشتیبان ولایت فقیه باشیم.