با حضور مسئولان استانی، خبرنگاران و مردم خراسان جنوبی، مراسم تجلیل و تقدیر از خبرنگاران در سالن اجلاس نماز بیرجند برگزار شد.

به گزارش پیام بشرویه مراسم روز خبرنگار بعدازظهر امروز با حضور گسترده خبرنگاران و مسئولان استان در سالن اجلاس دانشگاه پیام‌نور بیرجند برگزار شد.

در این مراسم که خبرنگاران به همراه خانواده‌های خود دعوت شده بودند، از 155 فعال رسانه‌ای استان تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم نمایندگانی از جامعه خبری خراسان جنوبی در رابطه با جایگاه و نقش رسانه در انقلاب اسلامی و ظرفیت‌های خبرنگاران خراسان جنوبی سخنانی را بیان کردند.

این نمایندگان به ترتیب از رسانه‌هایی مانند ماهنامه سرو آزاد، خبرگزاری فارس، روزنامه خراسان و طلوع خراسان بودند.

برقراری امنیت شغلی، پیگیری بیمه خبرنگاران، ایجاد صندوق رفاه و تعیین تکلیف دانشکده خبر از پیشنهادات و خواسته‌های تمامی این نمایندگان بود.

*مسئولان آستانه صبر خود را در برابر خبرنگاران بالا ببرند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این مراسم ‌گفت: مسئولان و مدیران باید آستانه تحمل و صبر خود را بالا ببرند تا خبرنگاران برای تهیه خبر مورد بی‌مهری قرار نگیرند.

‌احمد محبی‌ اظهار داشت: روز، روز خبرنگار و هر لحظه، لحظه خبر و خبرنگاری است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران همیشه حق‌گو و حق‌جو هستند، افزود: مطمئن‌ترین شیوه دریافت خبر از طریق خبرنگارانی است که دارای سه خصیصه صحت، سرعت و دقت مبحث هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: در این استان بهره‌گیری از سایت‌ها و نشریات پربار است.

محبی با بیان اینکه در خراسان جنوبی 78 نشریه فعالیت می‌کنند که از این تعداد سه مورد روزنامه هستند، افزود: همچنین در حال حاضر 67 پایگاه خبری و 17 نشریه تخصصی و دانشگاهی در استان فعال است.

وی اضافه کرد: به سبب استرسی که در شغل خبرنگاری وجود دارد و عدم پشتوانه مالی و شغلی که در این شغل است، فعالیت در این عرصه فقط از روی عشق و علاقه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از فعالیت دو پایگاه خبری دانشجو و دفاع مقدس در استان خبر داد و تصریح کرد: این دو پایگاه خبری از امروز به جمع جامعه خبری استان اضافه شده است.

محبی با بیان اینکه در هفته دولت خانه مطبوعات در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: از شهرداری بیرجند که فضای خانه مطبوعات استان را در اختیار فرهنگ و ارشاد قرار دادند، قدردانی می‌شود.

‌در پایان استاندار خراسان جنوبی نسبت به پیگیری خواسته‌ها و مشکلات اصحاب رسانه استان در نشستی با خبرنگاران، مدیران رسانه‌ها و مدیران دستگاه‌های دولتی مرتبط همزمان با صبح روز شنبه هفته آینده قول مساعد داد.

منبع:فارس
انتهای پیام/