فرماندار بشرویه گفت: مدیران شهرستان نیاز است تا با کارشناسان در سطح استانی و کشوری در خوصص برنامه و بودجه خود رایزنی داشته باشند تا بتواند بهتر حق شهرستان را جذب کنند.

به گزارش پیام بشرویه ، بعد از ظهر امروز " علی باقری " در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان بشرویه با تبریک ماه مبارک رمضان،در خصوص بررسی قانون بودجه سال 94 گفت: دولت بر اساس قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی به موقع در سال گذشته قانون بودجه را تسلیم مجلس کرده است.

 

فرماندار بشرویه افزود: بعد از بررسی در کمیسیون های مختلف مجلس،بودجه 94 به تصویب مجلس و بر اساس قیمت نفت 54 دلار بسته شده است و نیاز است تا دستگاه های اجرایی با همدلی و همزبانی بخش خصوصی و دولت در راستای تحقق وعده های دولت تلاش کنند.

 

وی از انتصاب سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی در روز گذشته خبر داد و گفت: روز گذشته در مراسم شورای برنامه ریزی و توسعه استان "محمد هادی آرین " به عنوان سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی معرفی شده و این سازمان به صورت رسمی فعالیت خود را در استان  آغاز کرده است.

 

باقری تصریح کرد: با آغاز فعالیت این سازمان،بودجه سال 94 به استان ابلاغ خواهد شد.

 

فرماندار بشرویه با تشریح قانون برنامه و بودجه سال 94 و وظائف دستگاه های دولتی متذکر شد: مدیران شهرستان  نیاز است تا با کارشناسان در سطح استانی و کشوری در خوصص برنامه و بودجه خود رایزنی داشته باشند تا بتواند بهتر  حق شهرستان را  جذب کنند.

 

وی افزود: یکی از خدمات مسئولان به مردم ، پیگیری  برای اخذ اعتبارات و حق شهرستان است.

 

باقری در ادامه با تاکید بر تحقق وعده های داده شده در روستاها هم گفت: زیرسازی های راه های خاکی روستاها با تعامل بخشداران و دهیاری ها و همکاری بنیاد مسکن صورت گیرد و مسئولان در تحقق  وعده های داده شده به روستائیان تلاش کنند.

 

فرماندار بشرویه، همچنین خواستار تجهیز چاه موتور های کشاورزی به کنتر هوشمند شد و گفت:تعدادی از چاه موتور های کشاورزی بشرویه به سیستم کنتر هوشمند مجهز نشده که باید تلاش شود تا این فرایند د بشرویه تکمیل گردد.

 

وی با اشاره به خدمات آموزش و پرورش به دانش اموزان در روستاها هم بیان داشت: آموزش و پرورش برای ساماندهی ایاب و زهاب دانش آموزانی که مدارس آنها تجمیع شده همچون سال گذشته برنامه ریزی مطلوبی داشته باشد.

 

باقری، از اعطای تسهیلات ساخت و ساز مسکن به همسران شهدا خبر داد و گفت: بر اساس این قانون، همسران شهدا که از این تسهیلات بهره مند نشده و نیازمند تسهیلات برای ساخت مسکن هستند می تواند از تسهیلات با نرخ 4 درصد با معرفی بنیاد شهید استفاده کنند.

 

فرماندار بشرویه در ادامه از تسریع در خدمات دهی بانک کشاورزی قدر دانی کرد وگفت: مشکلی برای پرداخت وام کشاورزی به کشاورزان وجود ندارد و فرایند پرداخت تسهیلات کشاورزی در مدت 48 سعت انجام می شود .

 

در این نشست هر یک از دستگاه های دولتی به ارائه گزارش عملکرد خواسته شده پرداختند.

___________________________________________________________

پیام بشرویه حق انتشار مطالب را محفوظ می داند و بهره گیری هر روزنامه، سایت و یا رسانه ای بدون ذکر منبع از مطالب سایت پیام بشرویه پیگیرد قانونی را به همراه خواهد داشت