معاون بازرگانی شرکت پشتیبانی امور دام کشور از پرداخت مطالبات کشاورزان جوکار خراسان جنوبی تا هفته آینده خبر داد.

به گزارش پیام بشرویه، صبح امروز " عباس والوزی" در نشست بررسی مشکلات خرید جو کشاورزان بشرویه که با حضور جمعی از تشکل های بخش کشاورزی برگزار شد، مطالبه را حق هر شهروندی برشمرد و گفت: بیان مشکلات و انتقادها سبب رونق و بهبود کارها می شود و مدیران دستگاه های دولتی نیز موظف به  پاسخگویی درخواست های مردم هستد.

 

معاون بازرگانی شرکت پشتیبانی امور دام کشور،ثبات بازار را از مهمترین اهداف این شرکت برشمرد و گفت: شرکت پشتیبانی امور دام، وظیفه تنظیم بازار را بر عهده دارد و در مواقع نیاز به عنوان رافع مشکلات تولید کننده و کمک به اقتصاد مصرف کننده ورود پیدا کرده و موجب ثبات بازار می شود.

 

وی با اشاره به وضعیت خرید تضمینی جو در کشور هم گفت: در سال گذشته بنا به تشخیص وزیر کشاورزی،کار  جمع اوری و توزیع داخلی و خرید تضمینی جو  وذرت بر عهده شرکت پشتیبانی گذاشته شده است.

 

والوزی  افزود: در ایجاد این وظیفه بندی ،ابلاغیه های صادره نیاز به تصحیح داشت که باید توسط مراجع بالا دستی از جمله مدیریت و برنامه ریزی کشور اصلاح می شد و خط اعتباری برای خرید جو تامین می گردید ولی علی رغم پیگیری های زیادی که از روز اول توسط شرکت برای رسمیت بخشیدن به این ابلاغه صورت گرفته این ابلاغ تا به امروز صاد نشده است .

 

معاون بازرگانی شرکت پشتیبانی امور دام کشور تصریح کرد: ولی به جهت تعهدی که در جامعه کشاورزی داریم از منابع داخلی  اعتباری برای خرید جو گذاشته شد و منابع خرید جو در هفته گذشته با تلاش های شرکت تامین شده و درخواست مجوز شده که پیش بینی می شود تا هفته آینده مطالبات کشاورزان پرداخت شود.

 

وی در ادامه وضعیت تاخیر در پرداخت وجه جو را مطلوب نداسته و گفت: مسئولان باید پاسخگو مشکلات باشند و مطلوب نیست که شنیده شود کشاورزان برای خرید مایحتاج روزانه خود به نسیه جنس بخرند.

 

والوزی با اشاره به فعالیت های شرکت پشتیبانی امور دام در سامان بخشی به قیمت مرغ در بازار هم گفت: بخش عمده اعتبارات این شرکت، صرف خرید مرغ می شود، چرا که قیمت با حد منطقی فاصله دارد که اگر شرکت پشتیبانی ورود پیدا نکند صنعت مرغداری دچار مشکل خواهد شد.

 

معاون بازرگانی شرکت پشتیبانی امور دام کشور نبود فضای کافی انبار را از مشکلات این شرکت برشمرد و گفت: شرکت پشتیبانی امور دام به جهت انجام وظیفه در توزیع نهاده ها، نیازمند انباراست و یکی از مشکلات اساسی این شرکت کمبود فضای انباری در شهرستان ها است .

 

وی خاطر نشان کرد: اگر این مشکل مرتفع شود، محصولات دپو شده در انبارهای بنادر نیز تخلیه می شود و هزینه های بالای انبار بنادر حذف می گردد و شرکت پشتیبانی امور دام آمادگی دارد تا بر اساس قیمت های مصوب در شهرستان ها انبارهای موجود را اجاره کند.