معاون فرماندار بشرویه گفت: با توجه وعده های دولت مقرر شد که از زمان خرید جو توسط شرکت تعاونی های وابسته به جهاد کشاورزی، بعد از یک هفته وجه کشاورز پرداخت گردد.

به گزارش پیام بشرویه " حسین مرادی" در نشست بررسی مشکلات کشاورزان جوکار  شهرستان بشرویه که با حضور معاون شرکت پشتیبانی امور دام کشور برگزار شد،با اشاره به مشکلات فرا روی کشاورزان بشرویه اظهار کرد:کشاورزان شهرستان بشرویه قریب به 17 سال است که با خشکسالی شدید دست و پنجه نرم می کنند و در این مدت میانگین بارندگی این شهرستان به 80میلیمتر نرسیده است.

 

معاون فرماندار بشرویه افزود: افزایش دمای هوای بشرویه به 50 درجه سانتی گراد، اختلاف شدید دمای شبانه روز تا میزان 25 درجه ، حرکت شن های روان و افزایش کانون فرسایش بادی به سمت مزارع کشاورزی از جمله دیگر مشکلاتی است که  بر عملکرد کشاورزی در بشرویه تاثیر گذار است.

 

وی با بیان اینکه، بشرویه رتبه دار تولید محصولات کشاورزی در استان است افزود: با توجه به تمام مشکلات فرا روی کشاورزان، ولی این شهرستان رتبه برتر در تولید محصولاتی از جمله پنبه، پسته، جو ، خاکشیر و ... در خراسان جوبی است .

 

مرادی، پرداخت وجه جوکاران بشرویه از سوی دولت را خواستار شد و گفت: در سال زراعی جالی بالغ بر 7 هزار تن جو در استان از کشاورزان خریداری شده که 90 درصد خرید جو در بشرویه انجام شده ولی هنوز هیچ وجهی به کشاورزان پرداخت نشده است.

 

معاون فرماندار بشرویه، افزود: با توجه وعده های دولت  مقرر شد که از زمان خرید جو توسط شرکت تعاونی های وابسته به جهاد کشاورزی، بعد از یک هفته وجه کشاورز پرداخت گردد که این قول محقق نشد.

 

مرادی افزود: امید است مسئولان با تدابیر ویژه و درک وضعیت اقتصادی کشاورزانی که محصول جوی خود را به دولت فروخته اند،وجه کشاورزان را پرداخت کنند.

 

معاون فرماندار بشرویه، گریزی هم به مشکلات بوجود امده در محصول پنبه زد و گفت: کشاورزان بشرویه در  فروش محصول پنبه نیز ضربه خوردند و قریب به دو سال است که محصول محلوج پنبه آماده صادرات در کارخانه ها به جا مانده است.

 

وی متذکر شد: با توجه به اینکه 20 درصد اشتغال کشور به پنبه وابسته است نباید این پروسه سبب شود که محصول استراتژیک پنبه به مرور از گردونه تولید حذف شود.

 

مرادی در پایان متذکر شد: امیدواریم روزی از بروکراسی های اداری خلاص شویم چراکه این پروسه های پیچیده اداری برای کشاورزان قابل هضم نیست