امام جمعه بشرویه، قاطعیت برخورد دستگاه قضا با مفسدان اقتصادی و فرهنگی را از انتظارات مردم برشمرد و گفت: قوه قضائه باید مراقب دست ها پنهان و افرادی که از موقعیت مردم ، مشکلات اقتصادی آنها سوء استفاده می کنند باشند

به گزارش پیام بشرویه، "حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس الدین " در اولین خطبه نماز جمعه شهرستان بشرویه در ماه پر خیر و برکت رمضان که در محل مصلی نماز، مسجد جامع این شهرستان برگزار شد با اشاره به فضیلت های ماه بهار قران اظهار کرد:ماه رمضان، ماهی است که بندگان خوب خدا توفیق حضور در میهانی پروردگار نصیبشان می شود.

 

امام جمعه بشرویه، تقوای الهی را بالاترین اثر روزه بیان کرد و گفت: در آیات قران کریم بیان شده که روزه بر مسلمانان واجب شده و بالاترین دستاورد روزه تقوای الهی است.

 

وی انگیزه اخلاص را از دیگر ثمرات روزه برشمرد و گفت:خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص را در زندگی انسان ها تثبیت کند ،رهایی از عذاب الهی،پیدایش معرفت و حکمت،سلامتی جسم و روان،آمرزش گناهان،استجابت دعا و پیوند دل ها با معنویت از دیگر ثمرات روزه می باشد.

 

شمس الدین افزود:خداوند متعال، پاداش دهنده مستقیم روزه است که باید این ماه با برکت را مغتنم شمرده و با بهره گیری از لحاظ ناب روزه داری، از این فرصت ویژه برای تقرب به خداوند بهره جست.

 

امام جمعه بشرویه، برگزاری محافل قرانی را تبلور ماه رمضان دانست و گفت: برگزاری مجالس قرانی در ماهی که آکنده از نور الهی است،نشان از تبلور معنویت در ماه مبارک رمضان می باشد.

 

وی در ادامه خطبه های نماز جمعه با اشاره به  آرمان های انقلاب اسلامی بیان داشت: انقلاب اسلامی برگرفته از انقلاب کربلا و عاشورای حسینی است و رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس جانانه از ارزش های الهی دفاع کردند.

 

شمس الدین افزود: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی شعار ایران اسلامی است که شهدای زیادی را برای تحقق این شعار فدا کردیم ومردم ایران اسلامی، با بصیرت ،شجاعت وحدت ملی زیر چتر ولایت فقیه در برابر تمام تهدیدات دشمن ایستادگی کردند.

 

امام جمعه بشرویه، یاد شهید دکتر مصطفی چمران و دیگر شهدای ایران اسلامی را گرامی داشت و گفت: شهدای بزگوار مسیر اسلام را طی کردند و شهید چمران با حوزه فکری بسیار بالا،زمینه پیشرفت اسلام را فراهم کرد که باید یاد تمام شهدای گرانقدر را گرامی داشت.

 

وی در ادامه حضور باشکوه و بی نظیر مردم تهران در مراسم تشیع شهدای غواض را حماسه ای بینظیر تاریخی  معرفی کرد و گفت: مردم مومن و ولایتمدار تهران به نیابت از تمام ملت ایران اسلامی با حضور باشکوه خود در مراسم تشییع پیکر پاک شهدای تاه تفحص شده ، عظمت و حماسه ای عظیم آفریند و بار دیگر ثابت کردند ملت ایران اسلامی پای ارزش های انقلابی خود ایستاده است.

 

شمس الدین خطاب به مردم و مسئولان افزود: امروز اگر بخواهیم مدیون خون شهدا نباشیم باید به مسئولیت خود در قبال خون شهدا عمل کنیم و با تشخیص درست دسیسه های جریان استکبار جهانی، ترفنده های دشمنان را حنثی کنیم.

 

امام جمعه بشرویه ، ایستادگی را رمز موفقیت ایران اسلامی در برابر تهدیدها و تحریم های دشمنان عنوان کرد و گفت: قریب به 4 سال است که ملت ایران در برابر تمام تهدیدها و تحریم ها مقاومت می کنند و این ایستادگی ها رمز موفقیت است.

 

وی، عمل به سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری را تنها راه نجات اقتصادی ایران اسلامی برشمرد و افزود: کشور ما از ابتدای انقلاب اسلامی در تحریم است هستیم ولی در 4 ساله اخیر تحریم های آنان افزایش یافته که اگر به فرمایشات رهبری مبنی بر خروج از تک قطبی بودن فروش نفت و تحقق اقتصاد مقاومتی عمل شود بی شک در مقابله با تهدیدهای امروز دشمن ایستادگی خواهیم کرد.

 

شمس الدین افزود: جلوگیری از واردات بی رویه، افزایش تولیدات داخلی،تحقق اقتصاد مقاومتی و اتکاء به توان داخلی از مهمترین مباحث اقتصاد مقاومتی است که باید مسئولان در دستور کار قرار دهند.

 

امام جمعه بشرویه در ادامه، قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با مفاسد را خواستار شد و گفت: دستگاه قضایی ،بخش مهمی از کشور را شامل می شود که برقراری عدالت ، احقاق حق مظلوم، ایستادگی در برابر زورگو،ایجاد احساس امنیت و آرامش به زندگی مردم جزء وظاف آن به شمار می رود.

 

وی افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری بر انجام وظائف قوه قضایه تاکید داشته و برقراری عدالت را از مهمترین وظائف این دستگاه برشمرده اند، باید تلاش زیادی انجام شود تا حوزه قضائیه به مرجع و پناهی برای مردم جهت احقاق حقوقشان تبدیل شود.

 

شمس الدین، قاطعیت برخورد دستگاه قضا با مفسدان اقتصادی و فرهنگی را از انتظارات مردم برشمرد و گفت: قوه قضائه باید مراقب دست ها پنهان و افرادی که از موقعیت مردم ، مشکلات اقتصادی آنها سوء استفاده می کنند باشند.

 

امام جمعه بشرویه توجه کارشناسان برای  پیشگیری از جرائم در حوزه اصناف را هم خواستار شد و گفت: باید کارشناسان مراقب رفتارهای اقتصادی در بازار باشند و جلوی سوء استفادگران در فعالیت های بازاری را بگیرندو اجازه ندهند ربا خواری گسترش یابد.

 

وی سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی را گرامی داشت و گفت: فرهنگ از مسائل عمده کشور است که رهبری تاکید زیادی داشته و هشدار های زیادی را برای تهدیدهای فرهنگی دشمن داده اند.

 

شمس الدین، ارتقاء نمایندگی سازمان تبلیغات اسلامی در بشرویه را خواستار شدو  گفت: بشرویه، شهرستانی فعال در حوزه های فرهنگی و ولایی هستند و این مردم از دوران دفاع مقدس تا کنون درتمامی صحنه های ملی و مذهبی حضور پر رنگی داشته اند و توقع مردم از مسئولین این است که در حوزه رفع مشکلات تلاش شود و نمایندگی تبلیغات اسلامی به اداره ارتقاء یابد.