خبرگزاری پانا : رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی گفت : در طرح سنجش سلامت امسال بیش از 13 هزار نوآموز استان از لحاظ بینایی، شنوایی، گفتاردرمانی، بهداشت، قد، وزن و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی قرارمی گیرند.
۱۳۹۴ یکشنبه ۱۷ خرداد ساعت 09:52
خبرگزاری پانا+طرح سلامت نوآموزان + خراسان جنوبی

 

سید علی اکبر محمدی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانابا بیان این مطلب که طرح سنجش امسال برای اولین بار بصورت الکترونیکی اجرا می گردد اظهار کرد : این طرح از امروز 17 خرداد ماه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به طور رسمی در سراسر استان آغاز و والدین نوآموزان ابتدا به مدرسه مراجعه و بعد از ثبت اطلاعات توسط مدیر در سامانه بنا به نوبت تعیین‌شده به پایگاه طرح سنجش سلامت مراجعه می‌کنند.

 

 

وی شناسایی و تشخیص به موقع کودکان در معرض خطر، پیشگیری از بروز یا تشدید معلولیت در آنها و ایجاد زمینه مناسب یادگیری و تعلیم و تربیت با توجه به تفاوتهای فردی برای همه کودکان از ضرورتهای اجرای این طرح عنوان کرد.

 


رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی از سنجش 2 هزارنو آموز پیش دبستانی در آذر 93 خبر داد و افزود : طی ارزیابی های صورت گرفته پیش بینی می شود امسال تعداد 15 هزار کلاس اولی داشته باشیم .

 

محمدی درخصوص اهداف طرح سنجش سلامت نوآموزان بدورود به مدرسه گفت : جلوگیری از افت تحصیلی و جایدهی صحیح نوآموز در نظام آموزشی کشور ، بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانشناختی کودکان بدو ورود به دبستان و ارائه راهنماییهای بهداشتی ، آموزشی و روانشناختی به والدین کودکانی که از مشکلات احتمالی رنج می برند را از اهداف عمده این طرح است.

 

وی شرط ثبت نام در پایه اول ابتدایی را ثبت اطلاعات پرونده سلامت نواموزان در سامانه طرح سلامت عنوان کرد و افزود: در پایگاههای سنجش کودکان مورد ارزیابی آمادگی تحصیلی ، اختلالات رفتاری آزمایش بینایی ، شنوایی ، تست دید رنگ ، تست گفتار و مراقبتهای بهداشتی قرار می گیرند سپس جهت انجام معاینات پزشکی و انجام واکسیناسیون به مراکز بهداشتی مراجعه می نمایند و چنانچه کودک مشکوک به داشتن مشکل باشد به پایگاه تخصصی آموزش و پرورش استثنایی ارجاع خواهند شد و نتیجه این ارزیابی در پرونده سنجش بدو ورود به دبستان درج می گردد.

 

رئیس اموزش و پرورش استثنایی استان ادامه داد : والدین برای مراجعه به پایگاهها طرح سنجش سلامت یک قطعه عکس ، اصل شناسنامه ،کارت واکسیانسیون نو آموز و وجه نقد به میزان 12 هزار تومان را به همراه داشته باشند.