خبرگزاری پانا : مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: دو هزار و 800 دانش آموز از سراسر استان در قالب اردوهای ده روزه در عرصه‌های بهسازی و زیباسازی مدارس در هجرت سه خدمت‌رسانی می‌کنند.
۱۳۹۴ سه شنبه ۱۹ خرداد ساعت 13:12
خبرگزاری پانا+
به گزارش خبرگزاری  پانا ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی، محمد زهرایی با بیان اینکه استفاده از پتانسیل جوانان برای خدمت به مناطق محروم از اولویت‌های سازمان بسیج سازندگی برای خدمت به محرومان و مناطق کم برخوردار است، اظهارداشت: بسیج سازندگی به طور کامل غیرانتفاعی و دارای روحیه خدمتی بوده که محور خدمات آنها بیشتر مناطق روستایی و محروم است.
 
وی تحقق اقتصاد مقاومتی را هدف سوم بسیج سازندگی و توانمندسازی جوامع روستایی با آموزش و راه‌اندازی کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی یکی از کارها و اهداف بسیج سازندگی بر شمرد و افزود: بسیج سازندگی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی فعالیت انجام می‌دهد و در واقع حلقه اتصال روستاییان با بازار کار است.
 
مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان این مطلب که بر اساس برنامه ابلاغی در سال‌جاری علاوه بر دو هزار و 800 نفر دانش‌آموز که در بهسازی مدارس مشارکت دارند، گفت: تعداد 240 نفر از جامعه بسیج مهندسین در اردوهای سه روزه و 627 نفر از بسیج مساجد و محلات در قالب اردوهای هفت روزه در عرصه‌های فرهنگی، آموزشی، اقتصاد مقاومتی و عمرانی فعالیت دارند.
 
زهرایی ادامه داد: 21هزار نفر در قالب اردوهای یکروزه در عرصه‌های محرومیت‌زدایی از جمله جمع‌آوری محصولات کشاورزی، حرص و غرس درختان، واکسیناسیون دام و طیور با مردم مناطق محروم همکاری خواهند داشت.
 
وی خاطرنشان کرد: 850 دانشجوی از دانشگاه‌های سطح استان هم در قالب اردوهای 10 تا 12 روزه به مردم مناطق محروم در جهت محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی ارائه خدمات می‌دهند.
 
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی تصریح کرد: در تعطیلات نورزی امسال پنج گروه جهادی میهمان شامل 330 نفر اردو در شهرستان‌های سربیشه، نهبندان و زیرکوه در عرصه‌های فرهنگی و عمرانی و هفت گروه جهادی از دانشگاه‌های استان شامل 107 نفر اردو در شهرستان‌ها‌ی طبس، فردوس و خوسف در عرصه‌های آموزشی، اشتغال‌، اقتصاد مقاومتی و فرهنگی فعالیت داشته‌اند.
 
زهرایی خاطرنشان کرد: همچنین 9 گروه هم از بسیج محلات در مناطق محروم استان به مردم خدمات عمرانی و فرهنگی ارائه کرده‌اند.