خبرگزاری پانا : کتابخانه سیار روستایی بیرجند، نفرات برتر مسابقه کتابخوانی بنری را در سه روستای «شمس آباد»، «فخر آباد» و «منظریه» معرفی کرد.
۱۳۹۴ دوشنبه ۱۸ خرداد ساعت 13:25
خبرگزاری پانا+

 به گزارش خبرگزاری  پانا  و به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، به منظور تشویق و ترغیب کودکان روستایی به مطالعه‌ی کتاب در قالب یک طرح نو،  کتابخانه سیار روستایی بیرجند، از کودکان سه روستای «شمس آباد»، «فخر آباد» و «منظریه» دعوت کرد تا کتاب گوسفندی که عصبانی بود، خیلی عصبانی را  در قالب بنر بخوانند.

 
کتاب گوسفندی که عصبانی بود، خیلی عصبانی نوشته‌ی ژوزف تئوبالد یکی از کتاب‌های پرخواننده و مورد علاقه کودکان استان خراسان جنوبی است که در قالب یک بنر به طول 12 متر و عرض 30 سانتی متر طراحی و چاپ شده است.
 
 
این شیوه از معرفی کتاب، بسیار مورد توجه کودکان روستایی قرار گرفت و  استقبال خوب این کودکان فرصت اجرای مسابقه کتابخوانی را در این روستاها فراهم کرد.
 
 
بر همین اساس از مجموع کودکانی که این کتاب بنری را خوانده بودند، 50 کودک فرم‌های مسابقه کتاب‌خوانی را تکمیل و در این مسابقه شرکت کردند.
 
 
پس از بررسی‌ فرم‌های مسابقه کتابخوانی شش نفر از کودکان گروه سنی (ج) به نام‌های «فاطمه زهرا سمویی و امیر حسین اسماعیل آبادی» و دانش‌آموزان پایه پنجم دبستان منظریه، «عاطفه محمدی و زینب خورشیدی» دانش آموزان پایه پنجم و «زهرا جعفری » پایه چهارم دبستان پیام از روستای شمس آباد و « زهرا انوری» دانش آموزان پایه  چهارم از روستای فخر آباد به عنوان نفرات برتر این مسابقه معرفی شدند.
 
 
طرح کتابخوانی بنری در 6 ماهه دوم سال 1393 هم‌زمان با هفته‌ی کتاب و کتابخوانی در سطح مدارس بیرجند آغاز و تا اواخر ماه اسفند ادامه یافت.
 
 
در این طرح دو کتاب «گوسفندی که عصبانی بود، خیلی عصبانی و خشم قلمبه» به صورت بنر در حیاط 12 مدرسه ابتدایی (دوره اول و دوم) نصب شد و بیش از چهار هزار و ۵۰ نفر از دانش آموزان این کتاب‌ها را مطالعه کردند.