مسئول اداره راه و شهرسازی بشرویه گفت: برابر مکاتبات و نقشه های تهیه شده برای این جاده، مسیر بشرویه به طبس 72 کیلومتر مشخص شده و از 11 کیلومتر صعب العبورآن در بخش بشرویه ، 7 کیلومتر بازگشایی شده است.

به گزارش پیام بشرویه، صبح امروز فرماندار بشرویه، ائمه جمعه و جمعی از مسئولان از پروژه ملی جاده بشرویه به طبس از طریق خدافرید بازدید کردند.

 

در حاشیه این مراسم "محسن زیبائیان " در گفتگو با خبرنگار پیام بشرویه، با اشاره به مشخصات این پروژه اظهار کرد: احداث جاده بشرویه به طبس از طریق خدافرید یکی از خواسته های دیرینه مردم دو شهرستان است که این پروژه در سال 1390 به همت مسئولان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

 

مسئول اداره راه و شهرسازی بشرویه افزود: جاده بشرویه به طبس به عنوان یک پروژه ملی تعریف شده  که با اعتبار اولیه 3 میلیارد و 500 میلیون تومان از محل اعتبارات ماده 180 دوشهرستان بشرویه و طبس تامین شده و هر ساله اعتباری برای روند پیشرفت آن در نظر گرفته می شود.

 

وی با اشاره به پیشرفت کاری این پروژه هم گفت: برابر مکاتبات و نقشه های تهیه شده برای این جاده، مسیر بشرویه به طبس 72 کیلومتر مشخص شده  و از 11 کیلومتر صعب العبورآن در بخش بشرویه ، 7 کیلومتر بازگشایی شده است.

 

زیبائیان با تاکید بر اینکه جاده بشرویه به طبس، به عنوان یک جاده اصلی تعریف شده است، گفت: تمام مشخصات جاده اصلی برای بازگشایی جاده بشرویه به طبس لحاظ شده است.

 

مسول اداره راه و شهرسازی بشرویه به مزایای این جاده هم اشاره کرد و گفت:کاهش مسیر 30 کیلومتری دو شهرستان بشرویه و طبس، کاهش مصرف سوخت خودرو، کاهش اتلاف زمان ، توسعه گردشگری،رونق روستاهای مسیر  جاده ، به فعلیت رسیدن معادن موجود از جمله مزایای این پروژه ملی است.

 

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر دو شرکت پیمانکار با انعقاد قراردادی به مبلغ 4 میلیارد تومان در دو شهرستان بشرویه و طبس مشغول فعالیت هستند که پیش بینی می شود این جاده با تخصیص اعتبارات مورد نیاز، تا پایان شهریور ماه بازگشایی شود.

 

زیبائیان همچنین از پیگیری های مسئولان، نمایندگان مردم در شوراها و مجلس شورای اسلامی نیز تقدیر کرد.