مسئول جهاد کشاورزی بشرویه در گفتگو با خبرنگار پیام افزود: متاسفانه در سال زراعی جاری باغداران زردآلوکار بشرویه متحمل خسارتی معادل 2 میلیارد و 335 میلیون و 500 هزار تومان شدند.

 به گزارش پیام بشرویه،" حسین سرچاهی " در گفتگو با خبرنگار پیام بشرویه با اشاره به پیش بینی  برداشت  8650 کیلو گرم زردآلو در هر هکتار از مزارع بشرویه اظهار داشت:  کار برداشت محصول زردآلوی شهرستان بشرویه  از اوایل خردادماه آغاز شده است که پیش بینی می شود میزان 8650 کیوگرم در هر هکتار عملکرد باشد.

 

مسئول جهاد کشاورزی بشرویه افزود: انواع ارقام زردآلوی موجود در بشرویه شامل شاهروی ، نوری، سفد و محلی می باشد و از میزان 115 هکتار از باغات زردآلوی سطح شهرستان بشرویه 25 هکتار آن غیر بارور و 90 هکتار دیگر  محصول می دهند

 

وی  از خسارت 60 درصدی به باغات زردآلوی این شهرستان خبر داد و گفت: در سال زراعی جاری متاسفانه 60 درصد باغات زردآلو به خاطر عدم تامین سرمای زمستان و سرمای فروردین ماه خسارت دیدند که در صورت عدم خسارت پیش بینی می شد تولید زردآلوی بشرویه به 778500 کیلوگرم  و ارزش ریالی 3 میلیارد و 892 میلیون و 500 هزار تومان  تومان می رسید.

سرچاهی افزود: متاسفانه در سال زراعی جاری باغداران زردآلوکار بشرویه متحمل خسارتی معادل 2 میلیارد و 335 میلیون و 500 هزار تومان شدند.

 

مسئول جهاد کشاورزی بشرویه خاطر نشان کرد: ارزش ریالی محصول برداشت شده از سطح باغات زردالو بشرویه با احتساب خسارت وارده ، یک میلیارد و 557 میلیون تومان برآورد می گردد.

 

وی با اشاره به فرصت های شغلی ایجاد شده هم گفت: تعداد 720 نفر روز کار در فصل برداشت محصول زردآلو  در بشرویه مشغول به کار می شوند.

 

سرچاهی با تاکید بر بیمه کردن محصولات کشاورزی افزود: به کشاورزان  بویژه باغداران توصیه می شود  با توجه به خطر پذیر بودن محصولات کشاورزی و بخصوص زردآلو  نسبت به بیمه باغات خود اقدام نمایند.

___________________________________________________________

پیام بشرویه حق انتشار مطالب را محفوظ می داند و بهره گیری هر روزنامه، سایت و یا رسانه ای بدون ذکر منبع از مطالب سایت پیام بشرویه پیگیرد قانونی را به همراه خواهد داشت