نماینده بعثه مقام معظم رهبری در استان خراسان‌جنوبی گفت: دست‌های پنهان مخالفان، مرموزین دین و مستکبران در تحریف دین موثر بوده است و آن‌ها قصد داشتند که با تحریف دین به مقاصد اصلی خود برسند.

به گزارش خبرنگار خاورستان، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی اوحدی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در استان خراسان‌جنوبی پیش از ظهر امروزدر مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی رحمه الله علیه در مکتب نرجس، ضمن تسلیت به مناسبت سالگرد ارتحال جانسور بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: زمانی که سخنی در مورد حضرت امام خمینی رحمه‌الله علیه به میان می‌آید؛ موضوعات مختلفی چون محبت امام، انتظار امام و نقش امام در امر احیای دین مطرح می‌شود.

احیای دین و تفکر دینی در میان مسلمانان مسئله مهم و اساسی است

وی با بیان این‌که احیای دین و تفکر دینی در میان مسلمانان مسئله مهم و اساسی است؛ تصریح کرد: احیای دین از وظایف و مسئولیت‌‌های مهم علمای دین به شمار می‌آید و جهان اسلام هر چند گاه شاهد قلب‌های تپنده‌ای بوده که توانسته حرکتی را بیافریند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در خراسان‌جنوبی ادامه داد: امام در ادامه حرکت رهروان دین، توفیقاتی را نصیب خودش کرد که دیگر پرچمداران و مصلحان اسلامی کمتر توانسته‌اند به این توفیقات برسند.

حجت‌الاسلام اوحدی خاطرنشان کرد: برای روشن شدن بحث احیای دین باید مفهوم احیا، پیشینه و جایگاه آن در فرهنگ اسلامی مشخص شود.

وی به عوامل و موانع احیای دین از دیدگاه امام رحمه الله علیه اشاره کرد و افزود: احیا به معنای زنده کردن و زندگانی بخشیدن بوده که در متون دینی برای زنده کردن مردگان، حیات بخشیدن به طبیعت، هدایت کردن گمراهان و زنده نمودن شریعت به کار رفته است.

اسلام خودش حیات بخش و احیاگر است و احتیاجی به احیای دیگران ندارد

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در استان خراسان‌جنوبی ادامه داد: اسلام خودش حیات بخش و احیاگر است و احتیاجی به  احیای دیگران ندارد و هدف از رسالت هم زنده کردن روان انسان‌ها بوده است.

حجت‌الاسلام اوحدی متذکر شد: برای اینکه بحث احیای دین روشن شود قبل از هر چیزی باید عوامل زوال دین را بشناسیم تا مشخص شود که احیای دین چیست.

وی به دو مورد از عوامل تحریف دین از جمله تحریف معارف دینی و همگام و همراه نبودن آن با زمان اشاره کرد و یادآور شد: زمانی دین کارایی و رشد لازم را دارد که مشروح به پیرایه نشود و تحریف گران، مغرضان، دشمنان و استعمار گران تغییرش ندهند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در استان خراسان‌جنوبی با بیان این‌که ‌ادیان بسیاری از جمله یهود و نصاری در برخورد با جریانات و حوادث مختلف و در گیر شدن با فرهنگ و مکاتب بیگانه، از مسیر اصلی خود منحرف شدند؛ گفت: اسلام هم ممکن است در برخورد با جریانات غیر اسلامی و الحادی دچار آفت گردد یا التغاد نامرئی و تحریفی ظریف، در دین ریشه بدواند.

حجت الاسلام اوحدی ادامه داد:حقیقتاً دست‌های پنهان مخالفان، مرموزین دین و مستکبران در تحریف دین موثر بوده است و آن‌ها قصد داشتند که با تحریف دین به مقاصد اصلی خود برسند.

وی با اشاره به این‌که دشمن به دنبال از بین بردن واژه‌ها و مفاهیم اصلی دین چون عدالت، اهل بیت، حج ابراهیمی و شهادت است؛ تصریح کرد: استکبار می‌خواهد با به کنار زدن این مفاهیم ارزشمند، موجب به فراموشی سپردن آن‌ها شود.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در استان خراسان‌جنوبی حیات دین را پاسداری از ارزش‌های اصیل و زدودن آن از خارها و مبانی تهدید کننده دانست و افزود: مذهب به عنوان مکتبی الهی نمی‌تواند از حوادث برکنار بماند و پاسخ مناسبی به این حوادث خواهد داد.

حجت الاسلام اوحدی خاطرنشان کرد: حاملان دین باید با درک عمیق از مسائل دینی راه اندیشیدن و فکر به مسائل را باز کرده و رابطه دین و دینداری را روشن کنند.

وی با بیان این‌که اسلام مکتبی بوده که جوابگوی همه نیازها است؛ گفت: ارزش و احیای دین جایی که اهمیت دارد نمود پیدا می‎‌کند بنابراین احیاگران از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند منتهی در متون اسلامی، هم در بعد پیرایش و هم بعد همراهی با زمان تاکید فراوان شده است.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در استان خراسان‌جنوبی ادامه داد: اسلام در بعد پیرایش، مردم را به مبارزه با بدعت‌ها دعوت کرده است و این مورد را از وظایف اصلی عالمان می‌داند همان طور که رسول خدا(س) می فرمایند" هر زمانی بدعت‌ها آشکار شد عالم باید با عملش آن را حل کند و این عمل را امام رحمه الله انجام دادند.

حجت‌الاسلام اوحدی به ویژگی‌های حامل رسالت الهی اشاره کرد و یادآورشد: هر کسی حامل این رسالت الهی نیست بلکه این حامل، متخصص در حوزه علوم روحانی، علاقه مند به دیانت، دارای نیت پاک، عاقل، نافذ در عمل به نقشه‌های خود است.

وی اضافه کرد: امام خمینی رحمه‌الله علیه در طریقه احیای اسلام در پی اصولی بود و ضرورت حفظ و تداوم آن را توصیه می‌کرد و یکی از عوامل اجرایی احیای دین، جامعیت اسلامی بوده و این مکتب جامع تمام زوایای ابعاد زندگی انسان را از لحظه تولد تا گور مورد توجه قرار داده است.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در استان خراسان‌جنوبی، استعمارگران و ایادی آن‌ها را علت نا امیدی و سرخوردگی ملت‌ها از اسلام دانست و افزود: امام می فرماید"از مهمترین توطئه‌های اخیر دشمن پس از انقلاب، تبلیغات دامنه‌دار آن‌ها برای مایوس کردن ملت بخصوص ایران از اسلام بود" و باید جامعیت اسلام مدنظر قرار گیرد.

حجت السلام اوحدی با بیان این‌که در بیرون کردن اسلام از صحنه تنها استعمارگران مقصر نیستند؛ بلکه برخی از روحانیون که بر اثر عدم بینش نادرست و صحنه انگاری نیز مقصر هستند چراکه به نوعی با این عمل خود به استعمار کمک می‌کنند؛ گفت: امام برای احیای دین راه صحیح اسلام را بیان کرده و همه را برای فهم درست اسلام تشویق می‌کنند.