دادستان کل کشور توجه به خدا، توجه به مردم، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی، قانون‌مداری، عدالت‌محوری و استکبارستیزی را شاخصه‌های زندگی امام(ره) عنوان کرد و گفت: هرکس در مسیر این شاخصه‌ها حرکت کند در درون مجموعه نظام است.

به گزارش خاورستان به نقل از  فردوس برین حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مراسم گرامیداشت بیست و ششمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) در جمع مردم شهرستان فردوس اظهار کرد:یکی از عنصر ها در امت اسلامی حرکت وپویایای است امت نباید ثابت باشد باید متحرک باشد انسان در این عالم برای آن است که ربانی شود.

وی نظام را دارای دو مشخصه عمده دانست گفت:در راس نظام اسلامی حاکمیت باید باشد حاکمیتی که شارع مقدس امضا کرده باشد ودومین شاخصه روابط اجتماعی است که براساس دین وآموزه های دین تنظیم گردد.

دادستان کل کشور و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: درهمچنین جامعه ای با این شاخصه ها مردم نباید طاغوت ونظام بی دین را بپذیرند بنابراین کسانی که خدا خواهی را نمی خواهند در مقابل این اصل می ایستند.

رئیسی یادآور شد: امروز عالم دچار انسان‌های خودخواه و مستکبر است و آنانکه می‌توانند این مستکبران را سرجای خود بنشانند، کسانی هستند که در مکتب انبیاء تربیت یافته‌اند و نقش رهبر را در جامعه ایفا می‌کنند.

وی گفت:امروز درعالم جنگ اراده هاست هرچه در دوران اخیر فتنه ها بسیار بودند اما موفق نشدند وموفق نخواهند شد مگرتا زمانی که مردم پیروی از امام وانقلاب وقرآن را از دست بدهند.

رئیسی تصریح کرد: مردم باید با اتکا به خدا واعتماد به نفس به جایگاه اصلی برسد ونگذارد تا دشمنان ومستکبران کارشکنی کنند.

دادستان کل کشوردر رابطه با پیام انقلاب گفت:پیام انقلاب یعنی فریاد آزادی خواهی واستقلال یعنی مسلمان باید آزاد زندگی کند.

وی تصریح کرد: سه عنصر مقصد و هدف دار بودن امت، داشتن حرکت پویا، وجود امام و مقتدا عناصر درون یک امت است که امام با بهره‌گیری از همه امکانات مادی و معنوی امت برای رسیدن امت به قله‌های تعالی و رشد تلاش می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی افزود: مردم ایران اسلامی در طول 26 سال از زمان رحلت امام(ره) همواره به امام و انقلاب خود وفادار بوده و رمز بقای این انقلاب و این وفادار، پایبندی به ولایت فقیه است و این وفاداری و ولایت مداری پس از امام(ره) با پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب همچنان ادامه دارد.