دادستان کل کشور گفت: شعار نه غزه نه لبنان شعار امام نیست، بلکه شعار امام این است که همه نسبت به مظلومان مسئولیت داریم و توجه به نجات تمام مظلومان عالم در ذات مکتب سیاسی امام قرار دارد.

به گزارش خاورستان: حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی چهارشنبه شب در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در شهرستان سرایان اظهار داشت: امروز مکاتب سیاسی در جهان دارای شاخص‌هایی است.

وی با بیان اینکه در مکتب امام باید بدانیم شاخص‌های سیاسی مکتب ایشان چیست، تصریح کرد: نخستین شاخص در مکتب سیاسی امام خمینی(ره) اخلاص و دلدادگی به خدا و خود را عبد در محضر مقدس پروردگار دیدن است.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان با اشاره به اینکه برای امام کتاب‌های زیادی نوشته شده است اما اگر بخواهیم در یک جمله سنگ زیربنای اندیشه امام را معرفی کنیم همان جمله معروف عالم محضر خداست را می‌توانیم بگوییم که سنگ زیربنای تفکر امام است، یادآور شد: در عالم بسیاری از افراد ادعای علم و دانش می‌کنند اما در حقیقت کسی که از همه عابدتر است از همه عالم‌تر است.

رئیسی دومین شاخصه مکتب سیاسی امام بعد از خداباوری را مردم‌باوری دانست و افزود: امام در تمام شرایط مردم را باور داشتند و شاید بسیاری حرف از درک مردم می‌زنند و می‌گویند مردم اما بسیاری از این حرف‌ها تشریفاتی است اما امام وقتی می‌گفت مردم؛ مردم را باور داشت.

وی ادامه داد: نگاه به مردم در فرهنگ دینی ما با فرهنگ‌های دیگر متفاوت است به طوری که در علم مدیریت شعار مشتری‌مداری را داریم اما در نظام مدیریت دینی سخن از امر بالاتری است و آن عشق به مردم است.

دادستان کل کشور افزود: امام(ره) به مردم محبت داشتند و در نظام اسلامی دوست داشتن مردم دوست داشتن همراه با عشق است.

رئیسی با بیان اینکه سومین شاخصه مکتب سیاسی امام راحل پیوند دادن بین معنویت و سیاست است، اضافه کرد: آنچه در غرب می‌گذرد کنار گذاشتن خدا از زندگی است که قریب 400 سال است با خدا می‌جنگند ولی امروزه بیشترین گرایش به معنویت در بین جوانان غربی است.

وی با اشاره به اینکه محصول جدایی معنویت در غرب جنگ‌های جهانی اول ودوم، تجاوزها و ضایع کردن حق ملت مظلوم فلسطین است، یادآور شد: امام(ره) بین معنویت و سیاست پیوند داد به طوری که در تمام امور خدا و رضایت خدا را می‌بیند.

دادستان کل کشور به چهارمین شاخصه مکتب سیاسی امام راحل اشاره کرد و افزود: برقراری عدالت اجتماعی از جمله این شاخصه است که در فرهنگ دینی ما بعد از توحید هیچ مفهومی فراگیرتر از مفهوم عدالت وجود ندارد، سخن در عدالت به معنای عدالت ثبوتی نیست بلکه سخن در عدالت اثباتی و اجرایی است.

رئیسی ادامه داد: امام از همان ابتدا پرچم عدالت را برافراشت چرا که می‌خواست عدالت اجتماعی در جامعه حاکم باشد.

وی با بیان اینکه توجه به ملت‌های پنجمین شاخصه مکتب سیاسی امام راحل است، گفت: جامعه باید نسبت به ظالم دشمنی و از مظلوم حمایت کند، شعار نه غزه نه لبنان شعار امام نیست بلکه شعار امام این است که همه نسبت به مظلومان مسئولیت داریم و توجه به نجات تمام مظلومان عالم در ذات مکتب سیاسی امام قرار دارد.

دادستان کل کشور عنوان داشت: در قیام 15 خرداد جهل‌زدایی شد و در سال‌های پس از 15 خرداد مردم شاخص‌ها را شناسایی کردند و اوج آن در 22 بهمن اتفاق افتاد و به برکت خون شهدا مردم و جهانیان بصیرت پیدا کردند و امروز برای همه ما توجه به امام، راه، هدف و مقصد ایشان جزو اهم امور است.

رئیسی با بیان اینکه امروز باید توجه کنیم مردم و مسئولان یک آهنگ داشته باشند، تصریح کرد: سخن گفتن و انتقاد کردن آزاد است اما در مقام اجرا و عمل باید خود را موظف بدانیم که جلوه همدلی و همزبانی طوری باشد که دشمن را مایوس کند.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال اختلاف در جامعه است، ادامه داد: تمام تلاش دشمن این است که در کشورهای اسلامی راهبرد اختلاف، پرورش گروه‌های تکفیری و حکومت‌های دست نشانده برای متوقف کردن بیداری اسلامی و اهانت به بهترین مقدسات اسلامی را ایجاد کند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه باید از تمام تکنولوژی‌های روز استفاده کنیم اما باید مدیریت شود تا از برکات آن استفاده و از آفات آن مراقبت و دوری کنیم، خاطرنشان کرد: تهدید علیه اخلاقیات امری جدی است و باید مراقب باشیم آسیب نبینیم.