خبرگزاری پانا : حجه الاسلام و المسلمین فرحزاد از خطباء کشوری در جشن اعیاد شعبانیه شهرستان بشرویه گفت : ماه شعبان ماه خشنودی خداوند است و موالید این ماه شافعین روز جزا هستند.
۱۳۹۴ دوشنبه ۴ خرداد ساعت 13:16
خبرگزاری پانا+
 به گزارش خبرگزاری پانا ، بمناسبت میلاد با سعادت آقا اباعبدالله الحسین( ع)، باب الحوائج قمر بنی هاشم آقا اباالفضل العباس و سید الساجدین آقا امام زین العابدین (ع) در شهرستان بشرویه مراسم جشن و چراغانی برگزار شد ,که مداحان و سخنرانان در خصوص فضائل این ماه و سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مداحی و سخنرانی پرداختند.


در همین راستا حجه الاسلام و المسلمین فرحزاد از سخنرانان و خطباء کشوری در مراسم جشن میلاد آقا باب الحوائج قمر بنی هاشم اباالفضل العباس (ع) که در هیئت ابوالفضلی بشرویه برگزار شد,شرکت کنندگان را به بهره گیری معنوی از این ایام توصیه کرد و گفت: ماه شعبان تنها ماهی است که وفات و شهادت و عزاداری ندارد .

 

وی گفت: ماه شعبان ماه خشنودی خداست و باید قدردان باشیم به برکت وجود عزیزانی که خداوند تولد آنها را در این ماه قرار داده است.

 

حجه الاسلام فرحزاد با اشاره به روایتی از معصومین (ع) گفت: به برکت قدوم امام حسین (ع) خدای مهربان به مالک جهنم فرمود, جهنم را خاموش کن و سپس به سرپرست بهشت فرمود بهشت را آذین بندی کن و فرشتگان را برای دیدن پیامبر فرستاد تا به او بخاطر قدم آقا امام حسین(ع) تبریک و تهنیت بگویند.

 

وی با اشاره به شخصیت نمونه آقا اباعبدالله الحسین هم گفت: ملائکه خداوند که خطای کوچکی از آنها سر می زد و مورد غضب خدا قرار میگرفتند با توسل به این امام عزیز آزاد می شدند, بنابراین این ایام, ایام بسیار مهمی است و موالید این ماه بویژه ائمه معصومین (ع)کشتی نجات هستند که باید با توسل به آنها از ظلمت و گرفتاری خود را نجات داد., ولیکن کشتی آقا امام حسین ع خیلی فراگیر است و هرکس به او توسل جوید و ارتباطی برقرار کند او را نجات می دهد.

 

حجه الاسلام فرحزاد به چگونگی حماسه کربلا هم اشاره کرد و گفت: آقا اباعبدالله الحسین(ع) از اواخر ماه رجب به سوی مکه حرکت کرد و در مکه هم حج را ناتمام گذاشت و در دوم محرم وارد سرزمین کربلا شد و برای احیاء دین جدش هر چه داشت در طبق اخلاص گذاشت و هر کس از او پیروی کند مورد عنایت و لطف آن بزرگوار قرار خواهد گرفت. حضرت آدم خدا را به امام حسین (ع) قسم داد, اما یکی از کسانی که در اطاعت و ولایت پذیری سنگ تمام گذاشت حضرت اباالفضل (ع) بود که همیشه در جواب ایشان یا خواسته ای اگر از ایشان داشتند با عنوان سیدی مولای من جانم به قربانت خطاب می کرد. این نشانه اوج ولایت پذیری قمر بنی هاشم اباالفضل العباس (ع) بود.