منحل شدن مدرسه دولتی 17 شهریور سابق بشرویه و جایگزین شدن مدرسه خصوصی شاهد به جای این مدرسه دولتی موجب نگرانی والدین دانش اموزان در بشرویه شده است.

 گزارش پیام بشرویه، نظام مقدس جمهوری اسلامی با تکیه بر اصول مبتنی بر اسلام ناب محمدی، با هدایت گری های مدبرانه بنیانگذار انقلاب اسلامی و همچنین مقام معظم رهبری به پیشرفت های قابل چشم گیری دست یافته است.

 

رسیدگی و ارائه خدمات مختلف به مردم ولایتمدار بویژه قشر کم درآمد و ضعیف جامعه از ویژگی های بارز انقلاب اسلامی و اصول اساسی آن است که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و دولت های مختلف کشور بوده و هست.

 

آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد مهم و تاثیر گذار در بدنه هر کشوری وظیفه تعلیم و تربیت آینده سازان کشور را بر عهده دارد و دولت موظف به ارائه خدمات اموزشی در راستای علم اموزی و پرورش اخلاق مداری دانش آموزان است. بر همین اساس آموزشگاه های دولتی زیادی از ابتدای انقلاب اسلامی در سراسر کشور و حتی مناطق محروم بازگشایی شد و ثمره آن خروج میلیون ها محصل و آینده ساز کشور بود.

 

با افزایش علم آموزی و مهارت های علمی مدارس مختلف و غیر انتفاعی دیگری در کنار مدارس دولتی برای ارتقاء بیشتر سطح علمی دانش آموزان آغاز به کار کردند و کسانی که توانایی پرداخت شهریه این مدارس را داشتند به صورت اختیاری از امکانات ان برخوردار می شدند.

 

در سال های اخیر، با هدف کمک و ارتقاء آموزشگاه ها ،خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار به یاری دولت شتافتند و در این کار خیر  سهیم شدند، ولی فشارهای اقتصادی سال های اخیر سبب شده دستور العمل هایی مبنی بر اخذ مقادیری کمک های دانش اموزی به مدارس اخذ گردد که البته به صورت اختیاری و یا تدریجی تا پایان سال تحصیلی  از دانش آموزان جمع اوری می شود ولی نهایتاً دولت موظف است به  دانش آموزانی بویژه آنانی که از وضعیت اقتصادی پایین رنج می برد خدمات رایگان ارائه دهد.

 

علی رغم اینکه شهرستان بشرویه از قدیم الایام مهد دین پروری و علم آموزی بوده، مردم همواره با کمک های خیری خود در راه ارتقآئ سطح علمی مدارس با آموزش و پرورش همراه بوده اند ولی منحل شدن مدرسه دولتی 17 شهریور سابق بشرویه و جایگزین شدن مدرسه خصوصی شاهد به جای این مدرسه دولتی موجب نگرانی والدین دانش اموزان در بشرویه شده است.

 

در همین راستا پیامک ها، نظرات و ایمیل های زیاد و متفاوتی به پایگاه خبری تحلیلی پیام بشرویه وارد شده است .

 

یکی از اولیاء دانش آموز بشرویه در گفتگو با خبرنگار پیام بشرویه خواستار برقراری عدالت آموزشی در سطح شهرستان شد و گفت: مدرسه دولتی 17 شهریور بشرویه از جمله مدارس قدیمی این شهرستان است و دانش آموزان بویژه اقشار کم درامد از حق خود که خدمات آموزشی رایگان است بهرمند می شدند.

 

وی افزود: ولی با اخذ مجوز مدرسه شاهد و تلفیق این دو مدرسه، نگرانی اولیاء از شهریه مدرسه شاهد هر سال بیشتر می شد تا اینکه متاسفانه سال گذشته مدرسه دولتی 17 شهریور جای خود را به مدرسه خصوصی شاهد با شهریه بالا داد.

 

این ولی دانش آموز ادامه داد: ارائه خدمات آموزشی رایگان وظیفه دولت است وما هم در حد توان کمک می کنیم ولی این که بخواهند مدرسه خصوصی را جایگزین مدرسه دولتی بکنند و شهریه بالا دریافت بشود، به منزله ضایع شدن حق دانش اموزان این منطقه است که در خور شان نیست.

 

وی افزود:با توجه به درخواست های زیادی که برای بازگشایی مدرسه دولتی 17 شهریور وجود دارد درخواست می شود،مسئولان مربوطه برای حمایت از قشر کم درآمد و ضعیف این مدرسه دولتی را دوباره برگردانند  تا در کنار مدرسه شاهد فعالیت خود را از سر گیرد و مجبور به پرداخت شهریه های بالا نباشند

ولی دانش آموز بشرویه متذکر شد: همانگونه که رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری بر حمایت از اقشار ضعیف تاکید دارند،خدمتگزاران نیز با تدابیر ویژه ای همچون گذشته این سیاست را دنبال کنند ، در حال حاضر پرداخت شهریه های بالای مدارس شاهد برای بسیاری از مردم مقدور نیست و این خود نوعی ظلم است که مدرسه دولتی را به مدرسه خصوصی تبدیل کنند.

 

 در ادامه این گزارش " علی رضا رضوانیان " با اشاره به سیاست های دولت مبنی بر خصوصی سازی مدارس گفت: یکی از سیاست های دولت خصوصی سازی مدارس است به نحوی که مردم به دولت در اداره آموزشگاه ها کمک کنند و تمام مدارس به همین سمت و سو پیش می روند.

 

مدیر آموزش و پرورش بشرویه گفت: مدرسه شاهد بشرویه یکی از امتیازات ویژه است که تجهیزات و خدمات ارزنده ای را به دانش آموزان ارائه می دهد و باید همت کرد تا این امتیاز از شهرستان حذف نشود.

وی افزود: ما می توانیم شهریه مدرسه شاهد را برای کسانی که از عهده پرداخت کامل شهریه برنمی ایند تعدیل کنیم تا جایی که رضایت اولیاء را جلب کنیم هماهنگونه که در سال گذشته با شناسایی دانش آموزان بی بضاعت از تعدادی شهریه اخذ نشده است.

 

بازگشایی مدرسه دولتی 17 شهریور از خواسته های بجد اولیاء دانش آموزان است که توان مالی پرداخت شهریه تا 300 هزار تومان را ندارند که رضوانیان در این خصوص گفت:جلسات زیادی با کارشناسان گرفته شده است و پیشنهاد تعدیل شهریه مدرسه شاهد برای کسانی که توانایی مالی ندارند تا کنون بهترین گزینه بوده است.

 

وی متذکر شد: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا رضایت عمومی والدین را جلب کنیم.

 

به گزارش پیام بشرویه،برخورداری از خدمات آموزشی رایگان اموزش و پرورش بی شک سهم هر یک از فرزندان این سرزمین است  و کمک به آموزش و پرورش نیز به منزله کمک به تربیت نسلی آگاه و فهیم و دانشمند است که باید هر دو در کنار هم به منصه ظهور در آید و امید است تا با دقت نظر بیشتر و بررسی کارشناسی دقیق آموزش و پرورش با  محوریت وضعیت اقتصادی مردم،حمایت از اقشار کم درآمد و انجام وظیفه بر ارائه خدمات آموزشی رایگان، چاره اندیشی صحیحی در این خصوص صورت پذیرد تا علاوه بر حفظ امتیازات ویژه ، دانش اموزان منطقه از حق آموزشی دولتی خود بهره مند گردند و خدای ناخواسته به دلیل بالا بودن شهریه های مدارس خصوصی، دانش اموزی از تحصیل بازنماند.