مسئول موسسه راهبردی و توسعه حق پژوهشی گفت: همه جناح ها ، جبهه های مختلف ، دولت، مجلس، روحانیون و .... عنوان می کنند که در خط امام راحل حرکت می کنند ولی آن موقع این ادعا می تواند صحت داشته باشد که در باب عمل وارد شود.

به گزارش پیام بشرویه "حجت الاسلام والمسلمین مرتضی امین نیا" در مراسم گرامیداشت ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در جمع مردم بشرویه با اشاره به ویژگی های بارز امام راحل اظهار کرد: کمال،ارتباط با خداو مردم و سیاست مداری حضرت امام خمینی (ره) از ویژگی های بارز این مرد بزرگ تاریخ است.

 

مسئول موسسه راهبردی و توسعه حق پژوهشی افزود: در طول تاریخ کسانی بودند که دارای ویژگی های بارز علمی ودینی  بودند ولی اهل سیاست نبودند و حتی مردم را تشویق به گوشه گیری می کرده اند.

 

وی داشتن سیاست توام با علم و دین بالا را از دیگر ویژگی های امام راحل برشمرد که موجب پیروزی قیام ایشان و استقرار انقلاب اسلامی شد.

 

امین نیا،پروژه جدایی دین از سیاست را از جمله حیله های دشمنان برشمردو گفت:مساله سیاست از دین اسلام جدا نیست کما اینکه حادثه عاشورای حسینی نیز ، جنگی سیاسی است و تنها مساله دین اسلام مطرح نبوده و امام حسین به خاطر اجرای سیاست در پرتو دستورات الهی با  دشمنان اسلام مبارزه کرد.

مسئول موسسه راهبردی و توسعه حق پژوهشی افزود:وظیفه مسلمانان فقط اجرای فرائض دینی به تنهایی نیست بلکه مسلمانان باید در مسائل مختلف سیاسی جهان هوشیار باشند تا استکبار جهانی نتوانند بر آنان غلبه کنند.

 

وی سیاست مداری در کنار دین مداری را وجه تمایز امام راحل برشمرد و گفت:امام خمینی یک انسان کامل بود و در عین دین داری یک سیاستمدار قوی و برجسته بود و به هر دو مساله اهمیت ویژه می داد.

 

امین نیا افزود: ارتباط امام راحل با مردم بسیار قوی بوده،همواره از حال مردم باخبر می شد و همچنین در ارتباط مهربانانه و محبت آمیز با اعضای خانواده و همسر خود زبانزد بود.

مسئول موسسه راهبردی و توسعه حق پژوهشی، اصل سیاست امام راحل را مبتنی بر توحید برشمرد و گفت:رهبر کبیر انقلاب اسلامی، بر اساس آموزه های الهی و با هدف استقرار حکومت اسلامی دست به قیام زد و سیاست امام راحل مبتنی بر اصل توحید بود.

 

وی افزود: امام خمینی (ره) هیچ گاه در راهی که انتخاب کرده بود ترس به دل راه نداد و با شجاعت بالا و اعتماد به خداوند در مسیر حق قدم برداشت چرا که هدف اصلی امام راحل، جلب رضایت پروردگار  بود.

 

امین نیا با توصیه به مطالعه زندگی امام راحل بیان داشت: با مطالعه در سیره زندگی و رفتاری امام راحل می توان به راحتی افراد را بر مقیاس خط و مش امام راحل شناخت .

مسئول موسسه راهبردی و توسعه حق پژوهشی افزود:همه جناح ها ، جبهه های مختلف ، دولت، مجلس، روحانیون و .... عنوان می کنند که در خط امام راحل حرکت می کنند ولی آن موقع این ادعا می تواند صحت داشته باشد که در باب عمل ،اعتقادات و جنبه های سیاست خارجه و داخله و رفتار با مستضعفین جامعه هم مانند امام راحل عمل شود.